lørdag 7. april 2012

07042012

I dag var vi på visning (vi = jeg, samboer, samboers bror og hans kjæreste), og gikk derfra full av håp for fremtiden. Siden alle andre enn meg er i fast jobb tror jeg var en positiv ting for huseier, og han ringte en stund etterpå og sa at vi hadde fått leiligheten! Greit, vi er 4 som må leie. Men vi kommer oss ut fra dette huset full av sur stemning. Det skal bli så herlig å komme seg bort, jeg kan nesten ikke vente. Skulle ønske vi kunne begynt å pakke med en gang :)


Ellers var jeg jo på Askøy i påsken, og det slår meg stadig hvor lite andre vet om vegansk mat. For det første vet ingen hva som er kjøtt og dyreprodukter, for det andre tror de det jeg spiser er giftig (skulle ihvertfall tro det med de grimasene jeg har fått for mine enkle linsesupper og bønnegryter). Vi var i Bergen og var veldig sulten, og gikk på Big Bite for å se om de hadde noe jeg kunne spise. Jeg spurte damen i skranken om de hadde noe uten kjøtt eller dyreprodukter, og hun så veldig rart på meg. Hun visste ikke at ost var dyreprodukt, og at skinke var kjøtt. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte innvendig (ikke le av hennes uvitenhet altså, bare situasjonen). Det er jo også mange som forstår at ost ikke går. Men hva med melk? Fløtegratinerte poteter går vel greit. Egg? Men fisk må du ha. Det første mamma sa da jeg sa jeg spiste vegansk var, uten å nøle, "da må du ta tilskudd". Om jeg spiser skikkelig er det vel bare B12 jeg ikke får i meg, og det hadde jeg mangel på fra før av. Dessuten så jeg jo at soyamelken min var tilsatt B12, så det var jo bra.

Nå ser vi på Gladiatoren, og fajitas er ferdig spist. Denne soyafarsen er nesten fryktelig mettende :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar