søndag 22. april 2012

22042012

Heisann!

Det er lite som skjer for tiden, men jeg tror jeg begynner å slå meg til ro i nye leiligheten og har endelig begynt å eksperimentere på kjøkkenet igjen. Ting jeg har laget siden vi flyttet er linseboller med "brun saus" (dumme solsikke-smør), fløtegratinerte poteter og tyttebærsyltetøy og eltefrie brød. Det har jeg blogget om tidligere, men det andre jeg laget ble mye bedre enn det første. Det ble også det største hjemmelagde brødet jeg noensinne har fått til! Det var et lyst enkelt brød med lin-, sesam- og solsikkefrø. Brødet var fremdeles ikke helt "tørt" inni, men det var fremdeles veldig deilig. Nå har jeg gått til innkjøp av økologisk siktet hvetemel, og litt økologisk melk fra et salg på butikken jeg handler flest veganske ting på. De skal bygge om og slå seg sammen med meny, så de skulle selge unna alt de hadde. Jeg har en deig til heving nå, men jeg glemte så klart å ha frø i.. Jaja.

Ellers har jeg laget meg noen raw godiskuler, de var deilige men veldig mektig. Det er egentlig veldig praktisk, siden jeg da spiser mindre av dem (ikke at jeg overspiste på snop tidligere heller da). Jeg gikk ut fra oppskriften til Silje, men forandret den litt da jeg ikke hadde maca, palmesukker eller yaconpulver. Jeg erstatter heller litt av disse sakene med litt carobpulver. Det ble større biter av nøtter enn jeg hadde satset på i dem, men det gjorde ikke mye. Alt i alt smakte de sjokolade, nøtter og kokos, og de var en hit (hos meg ihvertfall, samboer likte dem ikke så godt) :)

Det er ikke så lenge til vi reiser til Ialyssos i Hellas, jeg lurer på hvor lett det blir å være veganer der. Jeg håper jeg slipper å stresse og/eller sulte da mat er en ting jeg er veldig glad i.. Om noen tilfeldigvis kommer innom bloggen min og har vært der og spist vegetar/vegansk mat der før hadde jeg satt veldig pris på en kommentar. Ialyssos er også veldig nær Rhodos, så kan stikke innom der om det blir krise :)

Forresten, jeg vant giveawayen hos Silje! Så det første jeg fikk i nye postkassen min var et supersøtt monster, og det gjorde meg kjempeglad! :D

Litt dårlig bilde siden jeg har glemt å knipse tidligere, men det får holde ^^

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar