torsdag 26. april 2012

26042012


Nudler til frokost? Når det gjelder nudler finnes det jo to smaker, kylling eller kjøtt. Jeg må si det er fryktelig kjedelig, men det finnes alternativer. Her har jeg laget meg en med ... smak? Vet ikke hva jeg skal kalle det jeg. Ymse. Jeg hadde egentlig bare lyst på noe å spise, og orket ikke styre med skiver.

Først tok jeg litt olje i pannen og stekte litt løk. Etter en liten stund helte jeg oppi litt gulrot i små biter, og lot det godgjøre seg. Jeg krydret med paprika og spisskummen, og tok i vann, grønnsaksbuljong og nudler. For å få litt mer smak tok jeg enda litt mer krydder, bl.a. paprika (glad i paprikakrydder ja), chili explosion og kanskje noe mer, husker ikke. Resultatet er en HELT OK frokost, kanskje bare litt sunnere (ikke mye) enn butikkjøpte nudler med dyresmak. 

Og mens jeg skrev dette ble også nudlene mer guloransje siden de har absorbert væske. Bra jeg tok de "al dente".


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar