torsdag 3. mai 2012

03052012 - Sammendrag?



Jeg har ikke blogget så mye i det siste pga personlige årsaker, og tenkte jeg skulle dele noen bilder av den FANTASTISK gode maten jeg har spist i det siste. Jeg har vært heldig med nye retter, og det gjør meg glad :D

Første er "sjeppespai" som jeg kalte det da jeg vokste opp. Det var kjøttdeig med saus, toppet med potetmos og gjerne litt ost. Jeg tok den grønne farseblandingen, litt krydder og ketshup, og laget potetmos med MYE Alpro smør og organisk plantemelk, og med et lite hint av næringsgjær på toppen. Det var annerledes enn jeg var vant til, men fy søren så godt det var. Spesielt potetmosen, jeg sleiket nesten pannen etterpå. Andre gangen var den bedre, da tok jeg et glass og blandet vann, mel og ketshup til å lage saus. Hadde ikke tomatpuré.

Neste rett er litt sammensurium fra andre blogger. Stekte grønnsaker, quinoa og saktebakte tomater. Jeg måtte spise en god del av dette for å bli mett, og plutselig hadde jeg overspist meg selv. Hehe. Tomatene var veldig våte, men de var supergode. Jeg har tidligere ikke likt varme tomater, men jeg har begynt å like det nå. Quinoaen var også overraskende god, selv om jeg hadde for mye buljong i.



Siste hadde vi til middag i går. Det var et forsøk på burritos, og et etterlengtet alternativ til rømme med holiday dip. Jeg bløtla TVP i litt grønnsakskraft, stekte det godt og pøste på med tacokrydder. Ris ble kokt, og salat kuttet. Dipen er ikke mer enn cashewnøtter, vann, salt, pepper og litt sitronsaft. Det var utrolig deilig, men vi kunne spart oss den noe ekle risen fra Rema1000. Den ble heller frokost i dag da jeg laget meg litt "kinamat" og stekte den. (Ja, oppskriften jeg har funnet på stekt ris smaker helt likt den man får som veganer på kinarestaurant. Bare bedre siden jeg ikke har amerikansk blanding i.) Men ellers.. Fredag natt drar samboer og jeg til flyplassen, fordi vi skal nemlig til Hellas. Det var litt spontantur vi teknisk sett ikke har god nok råd til, men det får bare være. Mannen må få litt ferie unna alt han også, og så blir det sikkert kjempekoselig å komme unna alt en liten uke og bare være med hverandre :)

OOOG, i juni drar jeg til Oslo for å dra på vegetarfestivalen, jeg gleder meg og forbereder meg på å bruke MYE penger!

Yeah.

Og dette innlegget så bedre ut før jeg publiserte det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar