onsdag 15. august 2012

15082012

Da har jeg begynt på kurs i byen, og første felles dag er overstått. Det var ikke så mange, men bortfall av påmeldte var visst ganske så vanlig (vi er jo tross alt upålitelige skattesnytere). Det virket som en hyggelig gjeng, og jeg tror dette skal gå veldig bra.

Samboer blir sent hjem i dag, fordi han skal nemlig se på en motorsykkel han vurderer å kjøpe seg. Håper den er strøken og han får prute litt ekstra på prisen, hihi. Så siden han ikke kommer hjem med det første tok jeg noen soyapølser og stekte dem til middag. Jeg tok først bare en pølse i et brød (med ketchup så klart), og det var ikke godt. Det smakte akkurat like ekkelt som pålegget samboer kjøpte til meg en dag. Jeg tenkte at dette ikke gikk an, og hadde heldigvis god salat, agurk og tomat i kjøleskapet. Det ble litt fullt i de små smulete first price brødene, men alt går i grisen, og det var mye bedre med litt ekstra i. Nam nam. Så de fungerer helt greit de. Ikke noe man trenger å spise til middag hver uke, men et fint alternativ innimellom.

Min kjæreste Teslapus <3
Og så over på noe litt mer alvorlig.. Min kjære lille Tesla var veldig sen med å komme hjem i går. Jeg var en nervøs hønemor, og da vi sent på kvelden gikk ut stod han utenfor. Jeg slengte ham inn som vanlig, og da vi kom inn igjen koste jeg myye med ham. Han virket ekstremt trøtt, men jeg tenkte ikke så veldig mer over det før jeg så ham gå. Han haltet på begge bakbena, det så nesten ut som hoften hans var problemet. Han fikk være inne i natt (ikke hadde han lyst ut heller), og han lå på sofaen hele natten, noe som er veldig uvanlig for ham. I morges vurderte jeg frem og tilbake om jeg skulle ringe dyrlegen og ta ham med inn, men jeg valgte å gå på kurs og heller håpe på at han var bedre til jeg kom hjem. Det var han ikke. Han ligger bare, gjerne med øverste bakfot litt opp i luften og trekt sammen. Han er dehydrert (og orker ikke drikke, har latt ham slikke litt på våte fingre), lite matlyst, og virket ikke som det kom noe da han skulle tisse i kassen. Han sliter også veldig med å komme seg opp på møblene. Sofaen kom han seg opp i etter litt jobbing, men stolen kom han seg overhodet ikke opp på.. Det var deprimerende å se på.. Etter å ha lest litt på nettet mistenker jeg flått. Jeg har ihvertfall ringt dyrlegen nå, og han skulle komme tilbake til meg i 5-tiden. Kan oppdatere dette innlegget om han finner ut av noe, vil så gjerne at Tesla skal ha det bra :(

Oppdatering (veldig sen, haha: 02092012): det var en bittskade som hadde blitt betent/infisert, så han hadde feber og smerter. Han fikk antibiotika og smertestillende, og jeg måtte gi ham medisin to ganger daglig i 10 dager. Det tok ikke lang tid før han ble irriterende frisk igjen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar