søndag 20. mai 2012

19052012 (teknisk sett)

Etter snart 3 måneder der jeg har laget middag ca hver eneste dag og det jeg har fått servert i utlandet ikke er noe særlig godt eller mettende var jeg lei og tenkte jeg kunne "sløse" litt penger bort på å spise ute. Jeg ville gå et sted der jeg slapp å forklare hva jeg kunne og ikke kunne spise, derfor dro vi til Stills. Jeg visste nemlig på forhånd at de hadde en vegansk side på menyen sin. De hadde ganske stive priser, men hva forventer man. Alt var jo hjemmelaget, tross alt.

Min mat i dag ble Kofta med linser, bubble and squeek med tofu, en liten salat og dressing med mango og koriander. Samboer kjøpte kjøttburger (teit gjort altså, hadde håpet å få smake to forskjellige veganske retter mens vi var der, jaja). De forskjellige elementene på tallerkenen min smakte ikke så veldig godt (for meg) hver for seg, men sammen var det veldig godt. Siden jeg er veldig kresen i salatveien spiste jeg bare tomatene og agurkskivene, men fikk tross alt ned løken også. Det er ganske imponerende, fordi jeg hatet løk før. Jeg elsker det ikke enda, men det er noget bedre :)

Stills café i Stavanger kan anbefaler altså. Men med mindre man er skikkelig småspist av seg blir man nok ikke skikkelig mett (som i rulle-ned-på-gulvet-mett). Akkurat passe mett i min bok, samboer vet jeg ikke helt med ^^

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar