lørdag 10. mars 2012

10032012

I går gikk samboer og jeg på tur med Oskar, det var hyggelig. Været var ikke så fint, men det var veldig godt å komme seg ut. Da vi kom hjem spiste vi "Daal med Tarka", eller noe som ligner på det. Jeg syns egentlig det bare smakte tomat, hehe.. I går kom også min aller første pakke fra iHerb, nemlig Dandy Blend. Det er en type kaffeerstatning uten koffein, med bare naturlige ingredienser. Jeg gleder meg til jeg finner blandingsforholdet som passer mine smaksløker best. På bildet ligger katten Tesla med hentelappen.




Jeg prøvde å lage svart kaffe og caffe mocca, men jeg overdrev litt med pulveret så det ble ikke så godt. Og med tanke på at det eneste jeg har her som ligner på kakao er O'Boy-pulver ble det over gjennomsnittet søtt (særlig siden jeg også brukte rismelk). Men det kommer seg sikkert etterhvert, spesielt når neste pakkene begynner å komme. Og forresten: om noen vil prøve noe fra iHerb er det bare å bruke koden KOQ450 når dere sjekker ut med handlekurven, så får dere 5 dollar rabatt og jeg får "rewards" :)

I dag startet jeg dagen med en deilig smoothie, beste jeg har laget så langt! De jeg har laget tidligere har smakt veldig... sunt :3 Jeg tror jeg begynner å venne meg til smaken. Samboer likte den nemlig ikke, hihi.. Men jeg må nesten lære meg å like disse sunne matvarene jeg har styrt unna så lenge. Om noen har lyst å prøve min sunne men samtidig gode smoothie er ingrediensene få og enkle, oppskriften under gav meg to glass:

1/2 avokado
Noen blader spinat
Smoothie-blanding (jordbær, bringebær og banan)
Litt rismelk
litt vann

Til middag i dag hadde vi stekt ris fra vegetarbloggen.no, det smakte godt bortsett fra ingredienser jeg ikke får meg til å like. Tofu, sopp og harde ting i middag er ikke kult :) I morgen blir det Quesadilla med søtpotet og svarte bønner. Satser på at det blir minst like godt. Nå har jeg drukket opp siste glass med smoothie og sitter og ser på rareste filmen jeg har sett på lenge.

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar