mandag 26. mars 2012

26032012

Da jeg gikk gjennom innleggene mine fant jeg ut at jeg hadde glemt å nevne én ting, nemlig at jeg er på vei mot å bli veganer. Det er noe jeg for et par år siden ville ristet på hodet av. Til og med å være vegetarianer ble for meg sett på som å være underernært. Jeg hadde hørt en kompis snakke om da han var veggis og nesten havnet på sykehuset. Dette førte til litt depresjon hos meg for ett-to år siden etter jeg hadde sett Earthlings. Med null kunnskap om plantebasert diett og en heller uheldig tunge som var veldig kresen følte jeg at det var nærmest umulig å kunne kutte ut kjøtt. Når jeg tenker over det nå var tankegangen min veldig rar, siden jeg allerede da manglet ting i kosten min.

Mitt siste måltid med kjøtt er nevnt i første innlegget mitt her på bloggen, og jeg savner det ikke! Jeg har hatt mye deilig mat (og noe ikke fullt så godt), og har laget nesten alt fra bunnen av, hver dag. Jeg er mer klar over hva jeg serverer meg selv og min samboer, og jeg føler meg lettere. Han vil ikke bli verken veganer eller vegetarianer, men han er i det minste med meg og spiser maten jeg serverer ham. Så lenge jeg har støtte kan jeg få til det meste! Det er fremdeles mye forskjellig jeg ikke har prøvd, som f.eks. hummus, men det kommer nok etterhvert :)

Det eneste triste er at gummiringen på blenderen min er borte etter en tur i oppvaskmaskinen, så jeg kan ikke lage grønne smoothier lenger. Jeg som nettopp hadde fryst ned både banan og fersk ananas til å blende sammen med grønnsaker..

Enniweis. Når det er mindre ting som skjer (= økonomisk stabilitet) skal jeg gå til innkjøp av en juicer, inspirert av mange forskjellige mennesker. Mest nylig "Fat Joe". Jeg vil også prøve å ta en juice-faste, og se om jeg klarer det i 10-30 dager. Ikke for å gå noe særlig ned i vekt (selv om litt mindre fett hadde vært SUPERT), men også for alle de andre gode tingene som følger med.

Jeg elsker å bli gira på nye ting <3

1 kommentar: